V torek, 4. maja 2021, vas po 17. uri vabimo v Muzej talcev v Begunjah, kjer bo do konca avgusta na ogled postavljena gostujoča razstava Gornjesavskega muzeja Jesenice z naslovom Vojni plakat (1941-1945). Iz depojev Gornjesavskega muzeja Jesenice.
Ogled razstave je mogoč ob upoštevanju navodil za preprečevanje širjenja covid-19.
Razstavo si je mogoče ogledati po predhodni najavi od torka do sobote od 10.00 do 16.00.
Najave sprejemamo na mro@mro.si najmanj tri dni pred obiskom.
Tako je o razstavi v pripadajočem katalogu zapisal njen avtor Aljaž Pogačnik, kustos iz Gornjesavskega muzeja Jesenice:
Iz depojev Gornjesavskega muzeja Jesenice
Razstava Vojni plakat (1941–1945) predstavlja glavnino bogate muzejske zbirke plakatov Gornjesavskega muzeja Jesenice in pomeni del sistematičnega prizadevanja, da bi prikazali in ovrednotili vse svoje pomembnejše zbirke. Razstava, ki je zasnovana na izboru ohranjenih plakatov z idelološkopropagandno vsebino, po eni strani osvetljuje zgodovinsko ozadje nastanka posameznih zvrsti tega družbenega medija, po drugi pa razvoj, obseg, predvsem pa likovno raznovrstnost plakatov kot avtorsko oblikovanih izdelkov uporabne grafike na Gorenjskem med letoma 1941 in 1945.
V družbenosociološkem pogledu so plakati produkt časa in prostora; najhitreje in najaktivneje reagirajo na tekoče dogajanje in spremembe v družbenopolitčnem življenju. Plakate lahko razumemo tudi kot pokazatelje gospodarske, politične in kulturne dejavnosti, saj se iz njih razbere vse trenutno dogajanje. Tako lahko ta vizalno-tekstualni medij nastopa v sedanjem času kot nekakšen vokativ, ki spodbuja posameznika k razmišljanju, razjasnitvi oziroma razumevanju preteklih dogodkov. Splošno sprejeta definicija propagande je razširjati ali promovirati določene ideje. Snovalci plakatov so se kmalu zavedali, da morajo predstaviti glavno misel svojega naročnika jasno, prepoznavno, učinkovito, kar bodo dosegli predvsem z izvirnostjo.
Tako se zbirka vojnih plakatov nacistične, domobranske in partizanske propagandne vsebine obiskovalcem razstave predstavlja z značilnimi in zelo zgovornimi vizualno-tekstualnimi propagandnimi sporočili, od katerih so nekatera izrazito umetniška, druga zgodovinskega in kulturnozgodovinskega značaja, vse pa povezuje načrtno razširjanje nazorskih idej družbenih skupin ali državnih tvorb, ki so predvsem težile k obvladovanju vseh oblik javnega informiranja.
(Kustos razstave in oblikovanje panojev: Aljaž Pogačnik, 2021)